Thema: Zo werkt mijn lichaam!



Dag lieve bezoekers, leuk dat jullie weer even een kijkje komen nemen op onze blog! 

De voorbije twee weken gingen we van start met een nieuw thema: "Zo werkt mijn lichaam." 

De uilen vulden hun kennis aan met nieuwe, interessante weetjes. Hoorden jullie thuis al wat over hun avonturen? Hier alvast de foto's bij alle verhalen 😁😉. Geniet ervan! 

We gingen van start met een brainstorm en wat opzoekingswerk in de themaboeken.
Wat wisten mijn uilen al over het lichaam?

In kleine groepjes stelden ze dit aan de hand van een getekende brainstorm voor. 















We leerden meten met verschillende materialen (blokjes, touwen,...) 









We leerden wat meer over cijfers met het tel-en dobbelspel!


In de bouwhoek werden er echte skeletten gebouwd! 




Wat een oog voor detail! 





Ook aan de timmertafel werden skeletten getimmerd! 






Er was een soort "dobble kids" waarbij je om ter snelst de afbeelding op jouw rond kaartje moest terugvinden. 




De winkel en huishoudhoek waren omgetoverd tot apotheek, verzorgingsinstituut en yogahoek. 







De boomhouding. 


In het verzorgingsinstituut werd je echt in de watten gelegd! 











Met de meegebrachte foto's speelden we een dans-zoek-spel.








Enkele uilen knutselenden een skelet volgens een stappenplan. 





Aan de ontdektafel leerden we ook "meten" met spuitjes. 
Aan de hand van opdrachtenkaarten moesten de spuitjes opgevuld worden met water. 





Meten hebben we gedaan op allerlei mogelijke manieren! 
De uilen hebben ook elkaar helpen meten met blokken. 
Nadien moesten ze de blokken tellen en het juiste aantal turven op hun blaadje. 







Even vergelijken... 
Zijn Janne en Yumi even groot?









Nadien turven! 





De godsdienstactiviteit ging over onder meer over "Het huis op de rots".
Enkele kleuters speelden het verhaal prachtig na! 


Een andere godsdienstactiviteit naar aanleiding van het prentenboek "Ridder Ferre" was: je magische toversteen versieren voor in de godsdiensthoek. 





Een fijn motorische telactiviteit zat er ook tussen. 



Twister was super tof! 



Vrijdag speelden we buiten in het zonnetje een mix and match spel. 
De uilen liepen rond en zochten een vriendje om hun gekregen kaart met lichaamsdeel op te wisselen. Ze mochten enkel wisselen wanneer ze het juist benoemd hadden. 












In de schrijfdansles bij juf Tessa ging het over de "kronkelidongdieren".



Manon bakte overheerlijke cupakes met haar mama en wilde hun bakkunsten met ons delen.

JAMMIE JAMMIE!! 
Even samen genieten. 
Dankjewel! 








We sloten deze week - op de internationale dag van de leerkracht - af met een bijeenkomst voor Saved by the bell. Wereldwijd zijn er veel leerkrachten die in moeilijke omstandigheden moeten werken. Wereldwijd zijn er ook miljoenen kinderen en jongeren die geen leerkrachten hebben. Zij kunnen om allerlei redenen niet naar school gaan: armoede, gebrek aan infrastructuur, ongelijkheid, oorlog en conflict …Saved by the bell is een symbolische actie in scholen, hier en in het buitenland. Door de schoolbel extra te luiden, staan leerlingen en leerkrachten even stil bij het feit dat niet alle kinderen goed onderwijs kunnen krijgen.



 Samen lieten we onze belletjes horen! 




 Deze week gaan we van start met een nieuw thema: 
Met kabouter David op stap in het herfstbos. 

Avonturen vinden jullie terug op de blog! 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Vervolg foto's de uil en de dag dat de zon geen zin had

De wijze uil en de dag dat de zon geen zin had

Onze laatste avonturen samen